پاتوق اندیشه ( نقد اجتماعی- ادبی )

پاتوق اندیشه ( نقد اجتماعی- ادبی )

فیزیوتراپیست همایون محمدی
پاتوق اندیشه ( نقد اجتماعی- ادبی )

پاتوق اندیشه ( نقد اجتماعی- ادبی )

فیزیوتراپیست همایون محمدی

پهلوانان نمی میرند ...



علی ، شیطان بزرگ را زد.

این تیتر درشت روزنامه های صبح کشور درسال 68  بود ، زمانی که علیرضا سلیمانی صاحب 9 دوره بازوبند پهلوانی کشور توانست در فینال مسابقات قهرمانی کشتی جهان در مارتینیتی سوئیس( 1989 ) بر کشتی گیر پر آوازه و عنوان دار آمریکایی بوریس بوم گارتنر غلبه کند و برای اولین بار کشورمان را در دسته فوق سنگین گردن آویز مدال طلا گرداند . مسابقه ای که در واقع فراتر از یک رویداد  ورزشی بود و حماسه ای عینی گشت از غیرت و جسارت بی مثال ایرانی که بی شک حلاوت و شیرینی آن به گستره ی تمام تاریخ در ذائقه ی مردم قدرشناس و ورزش دوست کشورمان باقی خواهد ماند و هرگز غبار فراموشی نخواهد گرفت . که چه زیبا مفسرین ورزشی  و بسیاری از کارشناسان فن در آن مقطع زمانی به لحاظ روابط تیرۀ دیپلماتیک حاکم بر هر دو کشور ، پیروزی جوان برومند و شایسته ایرانی را نه بر گارتنر آمریکایی که بر " شیطان بزرگ خود آمریکا " قلمداد کردند . پیروزی که باعث برانگیختن غرور ایرانیِ همه ایرانیان در اقصا نقاط جهان شد و دل همگان را شاد ساخت.   

با کمال تاسف چند روزیست که  پهلوان افتخار آفرین ما بدلیل بیماری ، دعوت حق را لبیک گفته و چهره در نقاب خاک کشیده است . اکنون در آستانه هفتمین شب درگذشت این عزیز سفر کرده با دلی آکنده از اندوه و تاسف ، او را اینگونه خطاب قرار میدهیم :

علیرضای عزیز ،

آسوده و آرام بخواب چرا که با آن پیروزی تاریخی ات ، برگ زرینی ماندگار بر افتخارات این دیار کهن افزوده  و تمام دینت  را به مردم و کشور خود ادا کرده ای ، نیک بدان که نام و یادت همواره در خاطرمان جاودان خواهد ماند.

روحش شاد و یادش زینت بخش تمام دوران باد .

نظرات 11 + ارسال نظر
بانوی شرقی یکشنبه 18 خرداد 1393 ساعت 09:36

سلام ودرود فراوان
پهلوانان همیشه زنده اند حالا در هر عرصه ای ودر هر مکانی وزمانی
احترام خاصی برای این شخصیت همیشه قائل بوده ام روحش شاد

سلام بانو
همینگونه است که میفرمایید . در ذهن مردم ما پهلوانان جایگاهی رفیع و فراموش ناشدنی دارند . خصوصا ایشان که با پیروزی تاریخیشان دل مردم را شاد کردند.
موفق باشید.

میتینگ انلاین شنبه 17 خرداد 1393 ساعت 15:49 http://meetingonline0.blogfa.com/

سلام
استاد عزیز! گمان نمی کنم نامفهوم نوشته باشم. در مبحثی چون "صیغه" نظرم را نسبت به تعلق خاطر و تعلق وجود یک زن به یک مرد و همین طور تعلق وجود و خاطر یک مرد فقط به یک زن بیان کرده بودم. انسان به همین زنده است. اگر نه حیوانی بیش نیست. من برعکس کسانی که گمان می برند بنیان خانواده به زودی در دنیا از میان خواهد رفت، احساس می کنم برعکس زندگی به کمال خویش پیش می رود و خانواده همچنان مهم ترین بنیاد زندگی است.

سلام ودرود بسیار .
حق با شماست. خوشحالم که در مورد قداست کانون خانواده نظراتمون یکی است . ممنون از توضیحات کاملتون .
موفق باشید.

میتینگ انلاین پنج‌شنبه 15 خرداد 1393 ساعت 02:54 http://meetingonline0.blogfa.com/

سلام
خدایش رحمت کناد
به روزم دوست عزیز.

سلام ودرود
حتما میهمان دنیای سبزتان خواهم شد.
موفق باشید.

علی محمد محمدی جمعه 9 خرداد 1393 ساعت 20:50 http://ermes-3.blogsky.com

اگرچه من در اون زمان که ایشان و رضا سوخته سرایی رقیب و رفیق بودند و هر بار به علت کم کاری نسبت به هم، هر دو سه اخطاره می شدند طرفدار سوخته سرایی بودم یه جور حسی که از همون اول من و پرسپولیسی کرد
اما همیشه برای پهلوان علیرضا سلیمانی احترام فوق العاده قائل بودم و هیچگاه پیروزی اش را بر بومگارتنر فراموش نمی کنم
قهرمانیی که باعث غرور ملی همه ی ما ایرانیان شد

علی عزیز و دوست داشتنی
نمیدانم متوجه شدی یا نه که طرفداران تیم همیشه پیروز و پر افتخار پرسپولیس سلایق کاملا مشابهی دارند. من از خیلی از پرسپولیسی ها شنیدم که اونها هم طرفدار سوخته سرایی بودن . ویا مسی را به رونالدو ترجیح میدن و همگی طرفدار تیم برزیل هستن و دلشون با تیم بارسلونا ست تا ریال مادرید. اینطور نیست ؟
اما همانجوری که به نیکی اشاره کردی پیروزی بر بوم گارتنر آمریکایی شاهکار زنده یاد علیرضا سلیمانی بود که در تایخ ثبت شد ودل هر ایرانی با غیرتی رو شاد کرد.
ایامت به کام .

علی محمد محمدی جمعه 9 خرداد 1393 ساعت 20:47 http://ermes-3.blogsky.com

پهلوانان هرگز نمی میرند
سلام پسر عموی کشتی گیر و با اخلاقم-همایون عزیز-
در گذشت پهلوان اخلاق و جوانمردی به شما تسلیت باد

سلام وهزاران درود
درگذشت پهلوان کشور بر شما هنرمند باذوق و خوش سخن خطه هنرپرور و سرسبز ایوانغرب نیز تسلیت باد.
روحش شاد ویادش گرامی

لابیرنت جمعه 9 خرداد 1393 ساعت 09:04 http://LABIRANT.BLOGFA.COM

یه سر به وب من بزنید. دوست دارم نظرتونو درباره پست دنیای بیوه زنان بدانم. ممنونم.

سلام ودرود
به چشم وبا کمال میل.

لابیرنت چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 22:26 http://LABIRANT.BLOGFA.COM

مرگ اگرمرد است اید پیش من
تا درآغوشش بگیرم تنگ تنگ
من ازو عمری ستانم جاودان
او زمن دلقی ستاند رنگ رنگ

وبراستی که در این معامله ی غریب
آنکه بازنده است مرگ است و آنکه برنده تو بانو ...

زنده باشید وهمواره تندرست.

فرزین چهارشنبه 7 خرداد 1393 ساعت 10:41

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما
اگرچه پهلوان روی در نقاب خاک کشیده اما در دل هر ایرانی آزاده جای دارند و همچون پهلوان تختی زنده همیشه ایامند.

سلام استاد عزیز
همینگونه است که می فرمایید . یاد و خاطره این پهلوان سفر کرده همیشه در خاطر ایرانیان ورزش و خصوصا کشتی دوست جاودان خواهد ماند.
روحش شاد ویادش گرامی .

[ بدون نام ] یکشنبه 4 خرداد 1393 ساعت 08:53

سلام برادر
منم از شنیدن خبر فوتشون خیلی غمگین شدم
مطمئنا ایشون تو دل مردم ما تا همیشه زنده اند.
روحشون شاد

سلام و درود بسیار
ممنون شما .
خدایشان رحمت کند که با آن کشتی جانانه مایه افتخار ایران شدند.

لابیرنت شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 21:45 http://LABIRANT.BLOGFA.COM

خداوند روحش را قرین رحمت بی پایان خود کند.

درود بر شما .
خدایش رحمت کند وبیامرزد.

در پناه یزدان موفق باشید.

لابیرنت شنبه 3 خرداد 1393 ساعت 21:45 http://LABIRANT.BLOGFA.COM

خورشید را باور دارم حتی اگر نتابد

به عشق ایمان دارم حتی اگر آن را حس نکم

به خدا ایمان دارم حتی اگر سکوت کرده باشد

تا خدا هست جایی برای نا امیدی نیست

(دیوار نوشته ای مربوط به ویرانه های جنگ جهانی دوم)

..... و خورشید
چیزی جز
اتفاق ساده هزاران ستاره نیست .

ممنون از حضورتان بانو.
شاد باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.