پاتوق اندیشه ( نقد اجتماعی- ادبی )

پاتوق اندیشه ( نقد اجتماعی- ادبی )

فیزیوتراپیست همایون محمدی
پاتوق اندیشه ( نقد اجتماعی- ادبی )

پاتوق اندیشه ( نقد اجتماعی- ادبی )

فیزیوتراپیست همایون محمدی

پارادوکس حقوقی زنان


چند سالی است که جماعت نسوان جامعه ، موجی به راه انداخته و با تشکیل میتینگها و کنفرانسها  و بعضا راهپیمایی ها گوش فلک را کر: که بین زن و مرد مساواتی نیست و حقوقشان پایمال شده .

از اینکه چرا زنها میبایست از کله سحر تا بوق شب مشغول شست و شو ، رفت و روب و خلاصه بچه داری و آشپزی و... باشند ، گرفته تا اعتراض به حقوق مدنی چون کم رنگ بودن نقششان در مدیریت جامعه و دادن حق طلاق به مردان وقص علی هذا.... 

البته خودمانیم پر بیراه هم نمیگن. اما من ماندم چرا این مدعیان حقوق بشر هیچکدامشان حاضر نیستند برای معرفی خودشون به مخاطبینشون تو وبلاگشون یه عکس سه در چهار پرسنلی آنهم با مقعنه و یا حتی چادر مشکی بگذارند ؟ اگر شما وبلاگی از خانمها با این مشخصات ( عکس )  سراغ دارید لطفا به ما هم معرفی بفرمایید!...  اینجا هم ما آقایان محدودیت ایجاد کردیم؟ یا قوانین شرعیه مانع هستند؟ شاید هم  بحث تفاوته مطرحه که متاسفانه خواسته و ناخواسته در لابلای دادخواهیهای زنان جامعه ، و جوگیریهای افراط گونه و متداول جامعه ما میرود که به کلی فراموش گردد ؟ کدامیک ؟


بدلیل ضیق وقت از بسط موضوع اجتناب می کنم . خواندن حدیث مفصل از این مجمل ، با شما عزیزانی


 که یا بیکارید و یا وقتتان گرانبهایتان ….     




نظرات 1 + ارسال نظر
لابیرنت یکشنبه 15 تیر 1393 ساعت 21:32 http://LABIRANT.BLOGFA.COM

صد البته که هخود ما زنان هم لازم است دنبال حقوق خود و شکستن سنتهای غلط باشیم. ولی ایا جامعه مجازی ما تاب تحمل این سنت شکنی ها را دارد؟

جهت اطلاع وبلاگ عاشقترین امیر اقلیم اب و ایینه عکس صاحب وبلاگ را دارد.
البته محیط مجازی برای خود من مامن امنیست که دوست دارم از هر حاشیه ای بدور باشد و من بتوانم درین خانه حرف دلم رابزنم.

سلام و هزاران درود همکار ارجمند
برای ایجاد تغییر وشکستن هر سنتی می باایست تاوانش را پرداخت
تا به نتیجه رسید. در واقع هدف من از طرح این موضوع توجه دادن دوستان به این مطلب بوده است که جدا از بحث نادیده گرفته شدن حقوق زنان در جامعه ما که یه واقعیت انکار ناپذیر است ، بپذیریم گاهی اوقات بحث " تفاوت " مطرح است نه تبعیض .
برای پرهیز از افراط و تندروی بایستی بکوشیم بین این دو تمیز قائل شویم. همین
موفق باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.